söndag 12 april 2009

Släktträff!

Hmm ännu en skön dag med släkten! Hela helgen har tillbringats med släkten och en massa mat och bakelser. Mina två kusiner har kommit från Uppsala och hälsat på och imorgon åker de iväg igen. De hade med sig en söt pers som var jätte trevlig och hur social som helst - skön tjej!

Idag har min dag till mesta dels enbart gått ut på att städa och hjälpa mamma med maten. Massvis med mat skulle lagas och inte nog med det ville mamma även baka hemgjord baklawa. Allt var ett stort kallebalik! Efter att ha ätit massvis med mat så att man knappt kan röra sig, drog vi oss ut, jag, syster, två tjejkusiner och deras lillebror som fyllde år idag till den kurdiska föreningen för att fira sin födelsedag med vänner - och gud va tråkigt det var!

Vi satt där, jag och mina två kusiner i 3 timmar och väntade på att klockan skulle bli nio så att vi äntligen skulle kunna åka hem igen. SKÖNT.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar