fredag 12 juni 2009

Hellohello!

Hej! Gud va jag har varit dålig på att blogga och det är riktigt illa med tanke på att jag lovat mig själv att faktiskt göra det oftare. Det har hänt så mycket i mitt liv och jag vet inte vad jag ska berätta och inte berätta. Jag är hemkommen från Tunisien sen en vecka tillbaka och jag har gått på balk och jag har tagit studenten. Jag har även avbrutit en 3 års vänskapsrelation med en tjej och helt ärligt så känns det riktigt skönt. Vid stunden iallafall.

I Tunisien hade jag det både bra och dåligt, var där i 2 veckor och för mig var det för mycket men 1 vecka är också väldigt lite. 10 dagar låter mest rimligt. Under resan hann vi 3 tjejer göra en hel del, bl a hoppa fallskärm (dragna av en båt), rida kamel under en saharautflykt (innebär även att jag varit i sahara, en utflykt jag aldrig kommer glömma) och under den här utflykten tältade vi också mitt i sahara. Det var en riktigt underbar känsla och bland det bästa jag gjort. Vi har även kört fyrhjulingar ett par gånger och det var minst lika roligt som fallskärmen :) Dessutom har jag solat en liten del (3 dagar av 14), men fick trots allt den finaste brännan (enligt mig och halva staden faktiskt).

Nu är jag hemma och väldigt rastlös trots att jag borde plugga lite teori till körkortet. Det är faktiskt inte så svårt men har inte kommit så långt så det lär nog bli svårare. Det jag annars gör är att söka lägenhet i Uppsala så om någon känner till en ledig 1:a så skulle de vara snällt och höra av sig. Jag sitter också hemma och nervöst väntar på ett svar från Uppsala universitet för att se vad jag har kommit in på. Är ändå sugen på att läsa fristående någon kurs.

Det blev säkerligen mycket för dig att läsa men jag har inte skrivit på länge så när jag väl gör det, så blir det ett långt inlägg. Sorrysorry. Jag lovar att det ska bli kortare inlägg till nästa gång.

Ha det super bra nu :) Och ska lägga upp lite bilder ifrån Tunisien, balen och studenten! Byebye

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar